DAFTAR DEALER ANGKAT TOPUP (AT)
Server AT! menggunakan 6 medium gateway berikut:
1.Telegram (4 gateway)
2.SMS (8 gateway tapi tiada reply)
3.Facebook (2 gateway)
4.Google Talk/Hangout (1 gateway)
5.Nimbuzz (1 gateway)
6.WhatApps (1 gateway)
NOTA: Abaikan SMS/WHATSAPP/TELEGRAM dari No.Tel yg tidak dikenali yg memberikan arahan format
ADD*TELE @ ADD*TELEGRAM @ ADD*NIMBUZZ.
Kerana mereka adalah PENIPU! Sila hubungi admin anda.
Telegram Center
1. ATOPUPBOT
2. ATCenterbot
3. ATCENTER2BOT
4. SERVERATBOT
2. ATCenterbot
3. ATCENTER2BOT
4. SERVERATBOT
NO GATEWAY SMS
CELCOM 1- 0199628338
CELCOM 2- 0199768228
CELCOM 3- 0199356688
DIGI - 0169330707
MAXIS - 0129998412
UMOBILE - 0189101104
ONEXOX 1- 0108694946
ONEXOX 2- 01113187570
CELCOM 2- 0199768228
CELCOM 3- 0199356688
DIGI - 0169330707
MAXIS - 0129998412
UMOBILE - 0189101104
ONEXOX 1- 0108694946
ONEXOX 2- 01113187570
Sms gateway tiada reply tpi transaksi berjaya. Jdi boleh guna hnya jika pelanggan adalah best friend boleh d percaya & duduk kat sebelah sahaja. Sbab anda tak tahu jika berjaya mlainkan pegang hp nya.
FACEBOOK MESSENGGER GATEWAY
Mista ATMaster ATCara register fb sbagai medium gateway topup
Nama d daftar :
No ID anda :
No hp d daftar :
Nama fb :
Email fb :
Tujuan :
Sertakan screnshot profil fb
Contoh :
Nama : XXXXXX
No ID : AT12345
Nohp : 014XXXXXXX
Nama Fb : XXXXX
Email fb : XXXXX@gmail.com
"Permohonan Daftar Medium Fb Gateway"
Gambar profil fb anda
>>>Whatsapp ke 0197868140
Nama d daftar :
No ID anda :
No hp d daftar :
Nama fb :
Email fb :
Tujuan :
Sertakan screnshot profil fb
Contoh :
Nama : XXXXXX
No ID : AT12345
Nohp : 014XXXXXXX
Nama Fb : XXXXX
Email fb : XXXXX@gmail.com
"Permohonan Daftar Medium Fb Gateway"
Gambar profil fb anda
>>>Whatsapp ke 0197868140
Tunggu giliran dlam masa 24 jam masa bekerja tuk d proses
Lepas admin reply cari :
Nama FB: Mista AT & url link www.facebook.com/mista.serverat
Nama FB: Master AT & url link www.facebook.com/mista.atopup
Dah jumpa taip : Bal
Berikut adalah 2 FB Center utk melangsungkan transaksi jualan:-
1) Mista AT
+ Menggunakan ID @facebook.jabbim.com
+ Contoh ID = 12362671@facebook.jabbim.com
2) Master AT
+ Menggunakan ID @facebook.com
+ Contoh ID = 12362671@facebook.com
Sila daftarkan kembali ID FB anda sekiranya mendapat balasan ID FB Anda masih belum mendaftar.
Amaran Jangan mendaftar fb dari nombor yg tidak dikenali.
Lepas admin reply cari :
Nama FB: Mista AT & url link www.facebook.com/mista.serverat
Nama FB: Master AT & url link www.facebook.com/mista.atopup
Dah jumpa taip : Bal
Berikut adalah 2 FB Center utk melangsungkan transaksi jualan:-
1) Mista AT
+ Menggunakan ID @facebook.jabbim.com
+ Contoh ID = 12362671@facebook.jabbim.com
2) Master AT
+ Menggunakan ID @facebook.com
+ Contoh ID = 12362671@facebook.com
Sila daftarkan kembali ID FB anda sekiranya mendapat balasan ID FB Anda masih belum mendaftar.
Amaran Jangan mendaftar fb dari nombor yg tidak dikenali.
GOOGLE TALK @ HANGOUT GATEWAY
:Cara menggunakan google hangout
1.Install hangout dari playstore
2.Login dengan akaun email @gmail anda
3.Add Contact" . Masukkan e-mail angkattopup@gmail.com dibahagian "Invite Your Friends to Google Talk".
4.selepas tambah sila whatsapp @ sms menggunakan no hp yg didaftarkn sahaja.
Nama yg d daftar :
No ID yg brdaftar :
No hp yg brdaftar :
Email hangout :
Tujuan :
Contoh :
Nama : XXXXXXX
No ID : AT12345
Nohp : 014XXXXXXX
Email : XXXXXXX@gmail.com
"Permohonan Daftar Medium Hangout"
Whatsapp maklumat trsebut ke 0197868140
Permohonan d proses dlam masa 48 jam
Lepas admin reply pergi semula ke hangout, Taip : Bal
GATEWAY NIMBUZZ
Berikut adalah Center nimbuzz.com
angkattopup@nimbuzz.com
Ciri-ciri (features) nimbuzz.com seakan2 Whatsapp.
Utk m'gunakan center nimbuzz.com, berikut adalah langkah2 yg perlu dilakukan:-
LANGKAH 1: Simpan No.Tel+60199356688 sebagai "Contact" anda. cth AT TOPUP CELCOM
LANGKAH 2: Muat turun Nimbuzz di PlayStore.
LANGKAH 3: Daftarkan ID Nimbuzz anda.
LANGKAH 4: Daftarkan ID Nimbuzz anda ke dalam ID @severAT!
Format utk mendaftar ID Nimbuzz ke ID @serverAT! adalah seperti berikut:
ADD*NIMBUZZ*IDNimbuzz@nimbuzz.com
Contoh:-
ADD*NIMBUZZ*UsainBolt@nimbuzz.com sms ke 0199356688 (AT TOPUP CELCOM)
Hantar menggunakan No.Tel atau Telegram yg tlh mendaftar ke center SMS atau Telegram @serverAT
LANGKAH 5 : add contact dengan menaip angkattopup@nimbuzz.com di ruangan add friend
LANGKAH 6 : pada Nimbuzz Taip BAL pada angkattopup atau AT TOPUP CELCOM (0199356688)
(P/S: Sila pastikan anda mendaftar ID Nimbuzz anda sendiri. Jangan daftarkan ID Nimbuzz yg tidak dikenali!)
Hubungi admin untuk bantuan.
CARA2 TOPUP AUTORELOAD
Nota simbol bintang (*) @ titik (.) @ jarak ( ) boleh digunakan
Topup terus masuk
NOHP*KodJumlah / 0123456789.C10
CARA TOPUP PIN
No digit pin akan dapat dlam inbox sms no yg d masukkan
No digit pin akan dapat dlam inbox sms no yg d masukkan
NOHP*KodJumlah / 0123456789.C10
CARA TOPUP NJOI
Topup akan masuk dlam acc Njoi
Topup akan masuk dlam acc Njoi
NOHP*KodJumlah*Nocard @ 0123456789.NJ10.123456789012 @ 123456789012.NJ10
CARA BAYAR BILL POSTPAID
Bill akan updated dlam masa 5min-2jam
Bill akan updated dlam masa 5min-2jam
NOHP*KodJumlah @ 0123456789.CB100
CARA BAYAR BILL ASTRO,TNB,SYABAS
Bill akan updated dlam masa 5min - 24jam
NoAcc*Kodjumlah @ 12345678901234.ASB100
CARA BELI DATA, VOICE & ERECAJ ONEXOX
Data & voice akan masuk dlam akaun seasonpass pengguna manakala erecaj akan masuk dlam Onesys Subdealer/Dealer
NOHP*KodJumlah
Hantar ke server Gateway
Tunggu server balas status transaksi tersebut
Tambah Modal
1.Pastikan snap resit / screenshot resit/ payment details. Itu untuk rujukan andai kata proses tambah modal anda x masuk
2.Sebelum sent format baca dulu 2-3X apa yg kamu taip baru sent.
Kenapa modal tidak masuk
>Kod bank salah
>Tarikh salah
>Masa salah (x guna 24 jam)
>Format di sent ulang2 (spam)
>Format di sent bukan masa office hour
>Menggunakan Inter Bank Giro
3.Sekiranya anda tidak mendapat modal selepas tempoh masa anda bankin melebihi 3 JAM , sila laporkan kpd Admin
4.Penambahan modal (NORMAL IBG) adalah dilarang keras sama sekali.
5. SILA CLAIM MODAL PADA HARI YANG SAMA sekiranya anda BANKIN SEBELUM JAM 9.00pm.Sekiranya anda bankin selepas jam 9.30pm,sila hantar semula format ke server pada jam 10.00am keesokkan hari.
6. SEKIRANYA ANDA MENDAPAT MSJ contoh (sudah dapat pin whatsapp/ telegram dari nombor yang tidak dikenali sila ABAIKAN ) Kerana itu bukan dari pihak angkat topup.
7. BERIKUT MERUPAKAN NOMBOR NOMBOR RASMI DARI PIHAK ANGKAT TOPUP.sekiranya ada orang yang mengaku dirinye pihak angkat topup selain daripada nombor ini sila abaikan kerana itu berkemungkinan SCAMMER yang HINA.
0145225222(SMS DAN CALL)
0145225000 (WHATSAPP)
0197868140(WHATSAPP)
Perlukan Bantuan? Klik link ini untuk menghubungi Pasukan ATHelpdesk ---> https//goo.gl/bIYwfn
TAMBAH MODAL (BANK-IN)
PENAMA AKAUN: AT TOPUP
CiMB: 8602 410 601 CIMB
MAYBANK: 5531 0457 2327 MBB
BiMB: 0301 8010 164 236 BIMB
FORMAT TAMBAH MODAL TOPUP ANGKAT
BI*BNK*ID*AMAUN*DATE*TIME
Gunakan masa 24jam, salin tarikh, masa dan jam seperti diatas resit deposit.
Contoh
BI*MBB*AT12345*300*101015*1301Hantar ke mana2 salah 1 gateway server (sms @ nimbuzz @ lain2)
BI*MBB*AT12345*300*101015*1301Hantar ke mana2 salah 1 gateway server (sms @ nimbuzz @ lain2)
SEMAK REPORT & TRANSAKSI
(Semua transaksi d atas sent ke mana2 gateway)
Check baki modal : Bal
Check status no hp yg d topup : CEK*NOHP
Check jualan harian :
Taip : LAP*DATE
Contoh : LAP*15012017
Check semua rekod transaksi :
Taip : REK*DATE
Taip : REK*DATE
Contoh : REK*15012017
Check komisen : Jika ada ejen dibawah
Taip : KOM
Tebus komisen : Jika ada ejen dibawah
Taip : TEB*ALL
Check harga topup
Taip : CH*Kodjumlah
Contoh : CH*C10
Check no akaun syarikat :Taip : AKAUN
Tukar nama baru :TN*NAMA BARU
Semak no ID & nohp :LISTNO*ID
ReplyDeleteUntuk daftar sila tinggalkan
Nama
No tel
Lokasi